2009-04-04

Frystömning

Jag har tömt frysen och lämnat in all min frysta kyckling från Kronfågel till affären... Inte för att jag tror att det skulle vara glasbitar i dem, utan för att jag -- då jag har barn -- verkligen inte vill ta risken att det kanske skulle kunna vara glas i den... Själv skulle jag kunna tänka mig att smaska på, men jag törs inte servera barnen den maten. Tre kilo filé och ett paket med marinerade kycklingvingar kommer destrueras istället för att ätas. En liten mängd i den stora mängd som återkallats på grund av glaslarmet, men tragiskt likafullt.

Så snart hela den här läskiga affären är överstökad kommer jag handla kyckling igen. Kyckling är bra mat och svensk fågel har det betydligt bättre än den som annars kommer importeras hit. Under tiden så har jag ett par kilo filé från en av Kronfågels konkurrenter i frysen. Dem kommer vi äta av.

Den eller de som gjort detta verkar ha gjort det helt med baktanken att orsaka rädsla bland konsumenterna. Men sabotage är inte rätt väg att gå för att nå ett mål, vilket målet nu än må vara!

Inga kommentarer: