2009-05-20

Odlingslottsdrömmar

Imorgon är det Kristi flygare, och det är utlovat vackert väder och värme! Hurra!
Vi ska ut till odlingslotten, gräva klart och sätta plantor och frön. Och grilla och ha det allmänt mysigt. På fredag och lördag ska det regna, så det gäller att passa på!
Jag hoppas att pumpaplantorna jag satte i den enda färdiggrävda pallkragen fortfarande trivs. Men småplantorna på balkongen lever än, så hoppet finns!
Jag har yugoslavian finger fruit (squash), en myskpumpa, tomatplantor, rudbeckia och solrosplantor att plantera ut. Och frö av jätterödbetor, mangold och sockerärt. Bönorna får vänta lite till innan utplantering, de vill ha varmare om fötterna.
Och så har jag inhandlat lite t-kopplingar och slang så vi kan ordna så grannlotten vattnar hos oss när vi är bortresta senare i sommar.

Jag längtar redan... Sommar, sommar, sommar!

Inga kommentarer: