2010-08-30

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp!

Vi var på bröllop i helgen. 35 mil, enkel resa med barn och packning avklarades på fredagen. Med pauser så tog det oss nästan 9 timmar dit, fast då stannade vi ganska länge vid ett par trevliga lekparker så barnen fick sträcka ordentligt på benen. Lunch och mellis hanns också med.

Efter ett ljuvligt bröllop och mysig fest på kvällen (sonen pussade glatt på bruden) så var det på söndagen dags att köra tillbaka. Då tog det enbart sex timmar av någon anledning, men innan vi gav oss av så gick jag en tur i markerna runt huset där vi bott. Oj, så mycket stora och fina kantareller jag hittade! Här i dessa krokar hittar jag nästan aldrig kantareller, de plockas när de är nått knappnålsstorlek ungefär misstänker jag. Det blev i alla fall goda svampmackor efter det att vi kommit hem igen.

Inga kommentarer: