2010-01-18

Hon har varit sjuk, mitt lilla barn...

Lilla E har varit sjuk ända sedan i onsdags. Det är söndag idag och både hon och jag är ganska lessa på allt vad feber heter. Fast det tycks som att det vänt nu, hon har inte längre feber som ligger kring 40 grader när alvedonet gått ur kroppen. Förhoppningen är att måndagen ska vara feberfri så att hon kan gå till skolan igen på tisdag. Det var i alla fall inte halsfluss, trots feber och ont i halsen, utan "bara" ett elakt virus.

Fast trots allt har det varit lite småmysigt att vara på tu man hand med henne - om än lite långtråkigt att sitta fast hemmavid utan större möjlighet att få komma ut och röra på sig. Jag lyckades i alla fall komma iväg på en anställningsintervju samt på gruppmöte med AF i veckan. M fick ta VAB den dagen, men det får gå.

Hon är en liten filosof, min dotter. Med djupa tankar om livet, döden och sina egna förklaringar på olika saker. Jag hoppas hon alltid kommer ha kvar sitt nyfikenhet.

1 kommentar:

Eva sa...

Hoppas att hon är frisk igen nu, din lilla gumma.
Kram,
Eva