2006-12-04

Öroninflammationer är pest och pina

Lilla E har fått ytterligare en öroninflammation. Det började med att hon gnällde lite över öron som gjorde ont på söndagsförmiddagen, fick lite alvedon (för inte ska hon behöva gå med ont i öronen!) och sedan eskalerade det. Runt 3 på eftermiddagen var hon halvt hysterisk över sina otäcka öron, och hade det inte varit så att akutväntrumen runtom i stan varit fyllda med kräksjukepatienter så hade vi åkt in till lättakuten med henne. Nu blev det till att dopa henne med flytande ipren och natta henne vid 18 redan. Detta ledde naturligtvis till att hon vaknade vid 01 och sedan nattvandrade i princip en gång i kvarten fram till 03... Efter lite mer ipren så kräktes hon, jag hade inte insett att hon måste äta något för att klara av den medicinen, stackarn, men hon lyckades i alla fall pricka en bunke istället för golv eller säng. Hon släpade upp mig ett antal gånger eftersom hon var törstig, ville kissa, ville bajsa, ville kissa igen, ville nåt annat... Till slut lät hon mig i alla fall vara ifred, men hon är starkt misstänkt för att ha nallat ur pepparkaksburken under natten. Hon erkände att hon flyttat dit en stol, stått på den och lyft undan sakerna som låg ovanpå burken, samt lyft på locket. Men tagit pepparkakor? Nääääe?!? Inte hon inte, och titta så söta kissarna är när de vill gosa och inte kan man titta på mamma medans man säger att man inte tagit några pepparkakor, och ser du inte hur söta kissar vi har, mamma?
Det var knappt jag kunde hålla mig för skratt när jag såg hur hon undvek att möta min blick vid frågan om hon tagit några pepparkakor, och ännu mer komiskt blev det när hon desperat försökte kollra bort mig genom att prata om katterna istället. :)

Idag har i alla fall pappa gått till doktorn med henne och fått mer mediciner. Förhoppningsvis ska hon väl bli bättre nu.

Inga kommentarer: